پرتال خبری سبک زندگی

پرتال خبری سبک زندگی

پرتال خبری سبک زندگی

پرتال خبری سبک زندگی

مهارت تفکر انتقادی‌تان را چگونه پرورش دهید؟

مهارت تفکر انتقادی‌تان را چگونه پرورش دهید


نقادانه فکر کردن، خِرد جدیدی در دنیای مدرن است که می‌تواند توانایی فرد را در آنالیز کردن مسائل روزمره منعکس کرده و منتهی به تصمیم گیری درست شود.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: در دنیا امروز تفکر نقادانه دیگر مفهوم ناآشنایی نیست. مردم همه جا در مورد آن حرف می‌زنند، از دانشگاه گرفته تا محل کار، از جوامع پیشرفته گرفته تا فرقه‌های کوچک. اهمیت تفکر انتقادی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد بررسی قرار گرفته است. نقادانه فکر کردن، خِرد جدیدی در دنیای مدرن است که می‌تواند توانایی فرد را در آنالیز کردن مسائل روزمره منعکس کرده و منتهی به تصمیم گیری درست شود. تفکر انتقادی، استعداد خاصی نیست که همراه فرد متولد شود، بلکه این نوع طرز تفکر نیاز به تمرین و تلاش دارد. با وجود اینکه رشد این مهارت در تمام دنیا سرعت شگفت انگیزی گرفته است، اما هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که نمی‌دانند چطور باید تفکر انتقادی را در خود پرورش دهند.

  ادامه مطلب ...

ناامنی با وندالیسم؛ اختلال در شادی دسته جمعی

از شادی حقیقی فاصله گرفته ایم و شادی هایمان شکل تخریب به خود گرفته‌اند. از تخریب شخصیتی گرفته تا تخریب اموال عمومی. قرار است که خوش باشیم، اما یا دل و دماغ آن را نداریم که از پیله خود بیرون آمده و به دور هم جمع شویم یا اصلا نمی دانیم که شادی خود را چگونه در یک جمع بروز دهیم.

روزنامه آرمان - نگین باقری: از شادی حقیقی فاصله گرفته ایم و شادی هایمان شکل تخریب به خود گرفته‌اند. از تخریب شخصیتی گرفته تا تخریب اموال عمومی. قرار است که خوش باشیم، اما یا دل و دماغ آن را نداریم که از پیله خود بیرون آمده و به دور هم جمع شویم یا اصلا نمی دانیم که شادی خود را چگونه در یک جمع بروز دهیم. در واقع شادی های دسته جمعی‌مان اغلب نتیجه ای جز تخریب صندلی استادیوم، پرتاب نارنجک در آیین چهارشنبه سوری و ریختن زباله در روز سیزده بدر نداشته و ندارند. این در حالی است که می توانند موجب نشاط اجتماعی در جامعه شوند، اما افسوس که تنها گوی امنیت را از شهروندان ربوده‌اند.

  ادامه مطلب ...